در دانشگاه علوم پزشکی ارتش انجام شد؛ یادواره شهدای سلامت و امنیت بهداشت و درمان ارتش

 

 

 

همزمان با هفته بیست و دوم از چهلمین سالگرد دفاع مقدس، یادواره شهدای امنیت و سلامت بهداشت و درمان ارتش و تجلیل از خانواده معظم شهدا با حضور جانشین هیئت معارف جنگ شهید سپهبد صیاد شیرازی در سالن همایش دانشگاه علوم پزشکی ارتش برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ اسدا... حیدری، جانشین هیئت معارف جنگ شهید سپهبد صیاد شیرازی در این مراسم که با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد ضمن گرامیداشت یاد و خاطره حماسه سازان هشت سال دفاع مقدس، گفت: شهدای دفاع مقدس و سلامت درس‌ها و عبرت‌های زیادی به جامعه اسلامی دادند و بار دیگر به ما یادآور شدند که برای دفاع از حریم کشور باید مجاهدت و از خودگذشتگی کرد.
وی افزود: اگر در طول این چهل سال و به ویژه در دوران بیماری کرونا موفقیت هایی کسب کردیم این‌ها همه برگرفته از تلاش‌ها و مجاهدت‌های شبانه روزی مدافعان سلامت و امنیت کشور است که ملت ایران به خوبی قدردان زحمات این عزیزان است.
امیر حیدری تاکید کرد: ویروس کرونا با وجود نحس بودنش، فرصتی را فراهم کرد تا جامعه پزشکی نقش واقعی خودش را در جامعه و در دل و چشم مردم نشان دهد.
وی با اشاره به افتخارات کادر درمانی در دوران دفاع مقدس گفت: امروز این روحیه گذشت و ایثار از آن نسل کاملا به شما منتقل شده و همه ما باید این همدلی، وفاق و ایثار را قدر بدانیم و خدا را شکر کنیم.
امیر حیدری اظهار داشت: پزشکان و پرستاران کشور در این مقطع زمانی، همانند رزمندگان و سربازان دفاع مقدس نقش آفرینی بسیار خوبی داشتند و با این اقدامات خود نشان دادند پیرو راه شهدا و رزمندگان دفاع مقدس هستند.
وی با اشاره به اهمیت اهداف جامعه پزشکی گفت: همه ما باید تلاش کنیم که نه تنها در حوزه اقدات درمانی، بلکه در همه ماموریت‌های ارتش به بهترین وجه ممکن وظایفمان را انجام دهیم.
جانشین هیئت معارف جنگ شهید سپهبد صیاد شیرازی خاطرنشان کرد: امروز به برکت وجود مجاهدان سلامت و امنیت در کشور، هیچ قدرتی جرات تجاوز و حتی نگاه چپ به جمهوری اسلامی را ندارد بنابراین همواره قدردان زحمات شهدای سلامت هستیم و به آنها افتخار می‌کنیم.
وی گفت: تلاش‌های کادر درمان در راستای شکست کرونا ثابت کرد که فداکاری‌ها، ایثارگری‌ها، ازخودگذشتگی‌ها و جان‌برکف بودن‌ها مختص به دوران جنگ تحمیلی نیست؛‌ لذا باید بپذیریم که این روحیات در مردم ما نهادینه است و هر زمان که با بحران مواجه می‌شویم در قالب یک نشان و یک لباس ظهور و بروز می‌کند؛ دیروز و در دوران جنگ تحمیلی در لباس پاسداری و امروز در لباس پرستاری ما شاهد فداکاری‌های عظیمی‌ هستیم.
وی در ادامه افزود: یکی از دلایل مهمی که باعث شده روحیه فداکاری در کادر درمان به اوج خود برسد، این است که آنها یا دوران دفاع مقدس را درک کرده‌اند و یا مفاهیم، آموزه‌ها و حماسه‌های رزمندگان و به خصوص پرستاران در آن دوران را شنیده و خوانده‌اند؛ آنها در حقیقت پرستاران دوران دفاع مقدس را الگوهای بی‌بدیل خود قلمداد می‌کنند و به همین جهت در این راه از هیچ تلاشی دریغ نکرده و نمی‌کنند.
وی با اشاره به اینکه مجموعه کادر درمانی در طول هشت سال جنگ تحمیلی برای تامین امنیت و حفظ جان و سلامت هم وطنان و رزمندگان جانفشانی های بسیاری کردند، تصریح کرد: در سایر کشورهای جهان مجروحان را به عقب می‌بردند و مرسوم نیست که پزشک در منطقه مستقر شود. اما ما در جنگ برای از دست نرفتن زمان طلایی تشکیلات پزشکی را در مناطق عملیاتی مستقر کردیم. عمدتا مجروح‌های بدحال را در بیمارستان‌های صحرایی مداوا می‌کردیم که این حرکت ما در دنیا بی‌سابقه بود.
 گفتنی است، در این یادواره امیر سرتیپ دوم محمدرضا فولادی، رئیس سازمان حفظ و نشر ارزشهای دفاع مقدس ارتش،امیر سرتیپ دوم حسینی، فرمانده دژبان ارتش و دکتر ابراهیم حضرتی،جانشین دانشگاه علوم پزشکی ارتش و جمعی از خانواده های معظم شهدای سلامت حضور داشتند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : چهار شنبه 30 مهر 1399 | 11:33 PM | نويسنده : احمد |
.: Weblog Themes By VatanSkin :.